Uwaga na to co jemy!

W codziennym pędzie nie zwracamy uwagi na to co jemy, kiedy jemy i jak jemy. Zwykle przedkładamy smak i tempo posiłku nad jego pożywność i wartości odżywcze, tłumacząc się zapracowaniem i brakiem czasu na gotowanie.

Uwaga na to co jemy!

Prowadzenie zdrowego stylu życia nie musi kojarzyć się z godzinami spędzonymi w kuchni i robieniem zakupów w sklepach z żywnością organiczną. Warto nauczyć się dokonywać mądrych wyborów w przerwie na lunch czy przechodząc obok automatu z przekąskami.

Po pierwsze, staraj się unikać żywności przetworzonej. Wszystkie produkty, które kupujesz w folii, papierku czy kartoniku były poddawane wielu procesom obróbki chemicznej. Żywność tego typu zwykle jest niskiej jakości i zawiera ogromne tłuszczów nasyconych, cukru i soli, czyli wszystkich składników odpowiedzialnych za wywoływanie miażdżycy, cukrzycy czy nadciśnienia tętniczego.

Generalna zasada brzmi: im bliżej żywności jest jej pierwotnej formie, tym lepiej.

Najlepszą alternatywą dla tego typu jedzenia stanowią owoce i warzywa. Naturalnie nie zawierają dużych ilości tłuszczu, za to bogate są w witaminy, składniki mineralne oraz błonnik, który reguluje pracę układu pokarmowego.

Warto zatem wybrać pożywną sałatkę w zakładowej stołówce niż zjeść tłustego kotleta. Sałatka ma także kolejną zaletę. Popularny sos vinegrette przygotowywany jest na oliwie z oliwek, która jest źródłem wartościowych kwasów tłuszczowych omega-3. Innym źródłem tych drogocennych tłuszczów są orzechy, nasiona lnu i olej rzepakowy.

Z kolei masło i margaryna zawierają wysokie stężenie tłuszczów nasyconych, odpowiedzialnych za odkładanie blaszki miażdżycowej i … kolejnych fałdek na brzuchu.

Dla zachowania smukłej sylwetki należy przyjrzeć się także przyjmowanym płynom. Przetworzone soki oraz smakowe wody mineralne nie zawierają żadnych witamin i mikroelementów, ale stanowią istną bombę kaloryczną. Zdarza się, że wypicie butelki napoju gazowanego i szklanki soku zaspokaja nasze normy kaloryczne na drugie śniadanie.

Warto zastąpić je zatem tradycyjną wodą mineralną, sokami warzywnymi lub owocowymi coraz częściej dostępnymi w automatach lub zieloną herbatą bogatą w antyoksydanty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 

Reklama

Zapraszamy do współpracy z Portalem www.abcpracownika.pl, który propaguje zdrowy styl życia wśród osób aktywnych zawodowo. Intensywna praca, ciągły stres - powoduje, że wciąż szukają oni nowych sposobów na walkę ze skutkami stresu, poprawy stanu zdrowia oraz jakości codziennego życia.

Unikalny charakter portalu abcpracownika.pl oraz wysoka jakość merytoryczna umieszczonych informacji przyczyniają się do stałego wzrostu popularności serwisu. Zamieszczając reklamę w naszym serwisie uzyskują Państwo możliwość precyzyjnego dotarcia do dużej liczby użytkowników, jaką w przeważającej części stanowią pracownicy firm i korporacji.

Mają Państwo do wyboru różne formy reklamy internetowej, poczynając od standardowych form typu Banner, Billboard, tekst sponsorowany, a kończąc na zaawansowanych kreacjach layerowych.

Zapraszamy do współpracy! Prosimy o kontakt na: biuro@abcpracownika.pl.